Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Το όνομά του είναι Δευκαλίωνας και το μισό κατεστραμμένο του πρόσωπό κρύβεται πίσω από ένα περίτεχνο τατουάζ. Ένας δεξιοτέχνης του υπερφυσικού, η προέλευσή του είναι μυστηριώδης και έχει ταξιδέψει στους αιώνες κουβαλώντας ένα μυστικό πιο φριχτό κι απ' το θάνατο. Ποιος στ' αλήθεια είναι;
Καταφθάνει σε μια πόλη βυθισμένη στον τρόμο και τον πανικό από τη δράση ενός δολοφόνου, ο οποίος επιλέγει προσεκτικά τα θύματά του γυρεύοντας να βρει μέσα τους την ανθρωπιά που λείπει από τον ίδιο.
Η ντετέκτιβ Ο' Κόνορ είναι ψύχραιμη, και κυνική. Ο συνεργάτης της Μάικλ, της είναι τόσο πιστός κι αφοσιωμένος που δε θα δίσταζε να την ακολουθήσει και μέχρι την Κόλαση αν χρειαζόταν -και εκεί ακριβώς ίσως να καταλήξει αυτή η υπόθεση. Αφού, αίφνης, η αστυνομικός με την τετράγωνη λογική, αρχίζει να μιλάει για μια συνωμοσία εκατοντάδων ετών, για την ύπαρξη μιας νέας ράτσας σχεδόν αθάνατων όντων, για δολοφόνους που μοιάζουν -λίγο πολύ- με ανθρώπους.
Σύντομα θα αποδειχτεί πως όσο παράλογη κι αν ακούγεται, η αλήθεια είναι πολύ πιο απειλητική. Γιατί ο αντίπαλός τους δεν είναι απλά ένας μανιακός δολοφόνος, αλλά ο παρανοϊκός δημιουργός του.

Προσωπική άποψη:
Ήταν το 1816 όταν η Mary Shelley έγραψε την ιστορία του "Φρανκενστάιν" η οποία έμελλε να μείνει στην ιστορία και να φτάσει μέχρι τις μέρες μας ως μία εκ των κλασσικότερων ιστοριών τρόμου όλων των εποχών. Μάλιστα, η συγγραφή του εν λόγω βιβλίου ξεκίνησε, όχι ως ανάγκη της προαναφερθείσας να εκφράσει τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες αλλά, στα πλαίσια ενός άτυπου διαγωνισμού, όταν βρέθηκε φιλοξενούμενη σε μια βίλα στην Γενεύη υπό καταρρακτώδη βροχή, όπου η καλεσμένοι κλήθηκαν να γράψουν από μια ιστορία από τις οποίες θα αναδεικνυόταν η πιο τρομακτική απ' όλες. Από τότε μέχρι σήμερα, η ιστορία αυτή έδωσε έναυσμα για πληθώρα κινηματογραφικών ταινιών, comics αλλά και άλλων βιβλίων, ανάλογης θεματολογίας. Το 2005, ο μετρ του τρόμου, Dean Koontz, έβαλε το δικό του στοίχημα αποφασίζοντας να ξαναζωντανέψει, βγάζοντάς τον από την λήθη στην οποία είχε περιπέσει, δίνοντάς του νέα διάσταση και εντάσσοντάς τον στην δικιά μας, σύγχρονη εποχή.

Αρχικός στόχος του Koontz ήταν η ιστορία του αυτή να μεταφερθεί στην μικρή οθόνη με την μορφή τηλεοπτικής σειράς, στην παραγωγή της οποίας μάλιστα θα βρισκόταν εκ των άλλων, και ο Martin Scorsese. Όταν ζητήθηκε από την παραγωγή του καναλιού που θα φιλοξενούσε την ιστορία να γίνουν δραματικές αλλαγές, τόσο ο συγγραφέας, όσο και ο Scorsese αργότερα, αποσύρθηκαν από το project, δίνοντας στο έργο του την δυνατότητα να ξεδιπλωθεί σε κομμάτια χαρτιού και τελικά να βρει τον δρόμο του προς το τυπογραφείο και την δημοσιότητα. Και αν νομίζετε ότι ο Koontz εκμεταλλεύτηκε το επιτυχημένο έργο της Shelley, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται καθώς, ναι μεν χρησιμοποιεί τους ήρωές της για να συνεχίσει μια ιστορία 200 χρόνια μετά όμως, δεν προσπαθεί κατ' ουσία να δημιουργήσει ένα sequel του βιβλίου της αλλά, μια πιστή απόδοση του μέλλοντος  των ηρώων, χτισμένη στον μύθο που ενέπνευσε την Shelley ώστε να αφηγηθεί την δικιά της πτυχή των γεγονότων.

Χωρίς να αγγίξει τον αρχικό μύθο, διαπλάθοντάς τον κατά πως θα τον βόλευε, ο συγγραφέας μας μεταφέρει στο σήμερα όπου ο δόκτωρ Φρανκεστάιν δεν είναι ένας ονειροπόλος νέος αλλά, ένας διεστραμμένος αλλά κι ευφυής επιστήμονας που όχι μόνο έχει καταφέρει να παρατείνει την ζωή του, όχι μόνο συνεχίζει να δημιουργεί πλάσματα παρόμοια με το πρωτότοκό του αλλά, δημιουργεί μια νέα ράτσα ανθρώπων με μοναδικό του σκοπό, να αποκτήσει την κυριαρχία του κόσμου, αργά αλλά σταθερά, βγάζοντας αυτά τα καλοκουρδισμένα πλάσματα, προγραμματισμένα να του δείχνουν την απόλυτη υποταγή και να ακολουθούν με ακρίβεια τα δεδομένα που έχει εισάγει κατά την γέννησή τους, έξω, στον σύγχρονο κόσμο, για να τον κυριεύσουν και σταδιακά να αντικαταστήσουν κάθε αδύναμη ανθρώπινη μορφή που έπλασε ο Θεός ή καλύτερα, η Φύση αφού ο ίδιος, δεν πιστεύει στον Θεό ενώ η φύση είναι κάτι που μπορεί να υποτάξει.

Υπάρχει όμως κάποιος που γνωρίζει πολύ καλά τον δόκτωρ Φρανκενστάιν και ξεκινώντας το ταξίδι του από το μακρινό Θιβέτ, φτάνει στη Νέα Ορλεάνη με πρόθεση να τον σταματήσει. Παράλληλα, ένας τελετουργικός δολοφόνος με το προσωνύμιο Χειρούργος, σκοτώνει μια σειρά από αθώα θύματα αποσπώντας από το καθένα από αυτά κι ένα μέλος του σώματός του κάνοντας προφανώς, μια παράξενη συλλογή με άγνωστους σκοπούς. Η ντετέκτιβ Ο' Κόνορ, που διεξάγει την έρευνα γύρω από την εγκληματική αυτή δράση, θα συναντήσει τον Δευκαλίωνα ο οποίος θα την βοηθήσει να ανοίξει τα μάτια της και να συνειδητοποιήσει ότι μερικές φορές τα πράγματα, είναι πιο περίπλοκα απ' όσο φαίνονται και ότι υπάρχουν γεγονότα τα οποία μπορεί να μην γνωρίζουμε ωστόσο, υπάρχουν και αλλάζουν δραματικά με την δράση της όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, οδηγώντας ακόμα και σε καταστάσεις που μπορεί να μην τολμούσαμε να σκεφτούμε.

Δεν θέλω να αποκαλύψω περισσότερα γύρω από την υπόθεση του βιβλίου γιατί τότε πολύ πιθανόν να παρασυρθώ και να δώσω περισσότερα στοιχεία απ' όσα θα θέλατε να γνωρίζετε. Αυτό που μπορώ όμως να πω με βεβαιότητα είναι πως, η γρήγορη, αβίαστη και έξυπνη γραφή του Koontz θα σας καθηλώσει σε ένα αστυνομικό θρίλερ, μεταφυσικών διαστάσεων όπου η επιστήμη συγκρούεται με την φύση και τα θεία, προσπαθώντας να αναδειχτεί νικήτρια και κυρίαρχη των μη ορατών δυνάμεων του σύμπαντος. Τυχαία δεν είναι και η τοποθέτηση της ιστορίας στη Νέα Ορλεάνη, ένας τόπος που κατακλύζεται από μυστήριο και αρχέγονους μύθους. Σίγουρα με το τέλος της ανάγνωσης θα σκεφτείτε ότι θα θέλατε παραπάνω όμως δεν έχετε παρά να προχωρήσετε στο δεύτερο βιβλίο της σειράς άμεσα, ικανοποιώντας την δίψα σας για ακόμα περισσότερη δράση και ανατροπές και το κυριότερο όλων, αποκαλύψεων και απαντήσεων στις αμέτρητες πιθανόν ερωτήσεις που θα σας γεννήσει ο "Άσωτος Υιός", μέσα από μια ιστορία που παραμένει ζωντανή στους αιώνες, συνωμοτώντας απέναντι στο ανθρώπινο γένος.
Βαθμολογία 8/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Dean Koontz
Μεταφραστής: Μιαούλης Ανδρέας
Εκδόσεις: Πλατύπους
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2007
Αρ. σελίδων: 534
ISBN: 978-960-6665-13-4