Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Η Ρόουζ Ντέντον ξυπνάει στο αυτοκίνητό της. Δεν θυμάται πώς βρέθηκε εκεί. Αλλά ξέρει ότι κάτι άσχημο συνέβη...
Υπάρχει αίμα στο παρμπρίζ και το καπό – αλλά δεν είναι δικό της, και δεν υπάρχει ένδειξη ότι μπορεί να χτύπησε κάποιον ή κάτι. Το τελευταίο πράγμα που θυμάται είναι να βρίσκεται σε ένα ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού, αλλά τώρα είναι χιλιόμετρα μακριά.
Έχει επιστρέψει σπίτι, και το αγόρι της κόρης της αγνοείται. Το τελευταίο πράγμα που έκανε ήταν να τσακωθεί με την Ρόουζ για τα χρήματα. Δεν άφησε σημείωμα, δεν άφησε μήνυμα, κανένα στοιχείο για το πού βρίσκεται.
Η αστυνομία έχει ερωτήσεις – το ίδιο και η οικογένεια της Ρόουζ. Αλλά αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά σε εκείνες που έχει η ίδια για τον εαυτό της.
Τι συνέβη χθες τη νύχτα; Αν η Ρόουζ θέλει να μάθει την αλήθεια, ίσως αναγκαστεί τελικά να έρθει αντιμέτωπη με το τρομερό μυστικό από το παρελθόν της.
Ένα απολύτως εθιστικό ψυχολογικό θρίλερ που θα σας κάνει να μην μπορείτε να το αφήσετε από τα χέρια σας μέχρι την τελική δραματική ανατροπή.

Προσωπική άποψη:
Λιγότερο από έναν χρόνο πριν, οι εκδόσεις Μάτι έφεραν στη χώρα μας έναν νέο συγγραφέα, τον Kerry Wilkinson, ο οποίος, και διόλου άδικα, κέρδισε εύκολα και γρήγορα μεγάλη μερίδα του αναγνωστικού κοινού, πολύ περισσότερο δε, του κοινού που αγαπάει τα αστυνομικά μυθιστορήματα και τις ιστορίες αγωνίας, τα επιλεγόμενα θρίλερ μυστηρίου. "Μετά το κορίτσι που γύρισε" πίσω, λοιπόν, οι εκδόσεις φέρνουν στα χέρια μας έναν ακόμα τίτλο με την υπογραφή του συγγραφέα, το "Χθες τη νύχτα", που σε προσωπικό πάντα επίπεδο, με καθήλωσε από την πρώτη μέχρι και την τελευταία του σελίδα αφού είναι αυτό που λέμε, κι ας μου επιτραπεί η έκφραση, ο ορισμός του "page turner".

Η Ρόουζ Ντέντον ξυπνάει ξημερώματα μέσα στο αυτοκίνητό της. Εκείνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, στη θέση του οδηγού, το αυτοκίνητο, όμως, έχει βγει από το δρόμο και βρίσκεται πέρα από έναν φράχτη και μέσα σε ένα κτήμα. Στο παρμπρίζ και στο καπό υπάρχει αίμα. Αίμα που δεν είναι δικό της, όμως δεν υπάρχει τριγύρω κανένα στοιχείο που να μαρτυρά πως θα μπορούσε να έχει χτυπήσει κάποιο ζώο ή κάποιον άνθρωπο. Η τελευταία της ανάμνησή της είναι από το ξενοδοχείο της, όπου έμεινε στα πλαίσια ενός επαγγελματικού της ταξιδιού, τώρα, όμως, βρίσκεται μίλια μακριά. Πίσω στο σπίτι της, ο φίλος της κόρης της αγνοείται. Το τελευταίο πράγμα που έκανε, πριν να εξαφανιστεί χωρίς ν' αφήσει κανένα απολύτως ίχνος, ούτε καν ένα σημείωμα, ήταν το να μαλώσει με την Ρόουζ σχετικά με κάποια χρήματα. Η αστυνομία έχει πολλές ερωτήσεις, το ίδιο και η οικογένεια της, δεν συγκρίνονται, ωστόσο, σε τίποτα με τις ερωτήσεις που έχει η ίδια απέναντι στον εαυτό της, ερωτήσεις που δεν είναι σίγουρη αν θέλει να ξέρει τις απαντήσεις τους.

Η ιστορία έχει πολύ καλή και δομημένη πλοκή. Κάθε κομμάτι του παζλ είναι στη θέση του, δεν υπάρχουν αφηγηματικά κενά ή τρύπες στη ροή των εξελίξεων, ενώ διαθέτει αρκετές ανατροπές κι εκπλήξεις, γεγονός που δεν το καθιστά ιδιαίτερα προβλέψιμο, παρά το γεγονός πως, επειδή ο πυρήνας του δεν είναι εξαιρετικά πρωτότυπος, θα μπορούσε πολύ εύκολα να έχει πέσει στην παγίδα των κλισέ του είδους. Ουσιαστικά, ο άξονας της ιστορίας περιστρέφεται γύρω από την φιλοσοφία του mind game. Και αυτά τα παιχνίδια του μυαλού είναι τα πιο ιδιαίτερα και τα πιο ενδιαφέροντα, γιατί δεν διαβάζουμε απλά μια ιστορία και περιμένουμε -ή μαντεύουμε- πως αυτή θα εξελιχθεί, αλλά γινόμαστε κομμάτι αυτής, αφού βάζουμε τον εαυτό μας στη θέση των πρωταγωνιστών, προσπαθώντας να σκεφτούμε πως θα σκεφτόμασταν, αισθανόμασταν, πράτταμε αν ήμασταν αυτοί.

Ο Wilkinson ξέρει πολύ καλά να χτίζει ατμόσφαιρα και να κλιμακώνει την ένταση και την αγωνία μας, ενισχύοντας έτσι το συνολικό σασπένς, βήμα προς βήμα, σελίδα τη σελίδα, σκηνή τη σκηνή. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο βασικός πυρήνας ενός καλού θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του και προσπαθεί να δημιουργήσει ένταση σε όλα τα επίπεδα, και να την συντηρήσει, έτσι ώστε αυτό να είναι ενδιαφέρον στα μάτια του αναγνώστη. Και φαίνεται πως έχει βρει τον τρόπο η συνταγή του να είναι πετυχημένη. Το συγγραφικό ύφος, που είναι αρκετά χαρακτηριστικό, θα τολμούσα να πω, παραμένει σταθερά πολύ καλό, με δομή, λογική σκέψη, ανάλυση και αποτύπωση ιδεών, περιγραφικότητα και ρεαλιστική παραστατικότητα, και πάνω απ' όλα, όπως προανέφερα, με χαρακτήρα.

Εντάξει, οφείλω να ομολογήσω πως η Ρόουζ δεν είναι ακριβώς ο χαρακτήρας που θα αγαπήσεις και που θα δεθείς μαζί της, καθώς σε αρκετά σημεία μοιάζει να βγαίνει λιγάκι... εκτός κάδρου, καθαρά όσον αφορά το συναισθηματικό επίπεδο της ίδιας και την εμπλοκή αυτού με την εξέλιξη της ιστορίας, αλλά αυτό είναι μια μικρή μελανή κουκίδα πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί γεμάτο με υπέροχες εικόνες και δυνατά συναισθήματα. Συνοψίζοντας, λοιπόν, το "Χθες τη νύχτα" είναι ένα μυθιστόρημα που μπορεί να ξεκινάει από μία συγκεκριμένη κατάληξη, αλλά οδηγεί σε ακόμα περισσότερες, δημιουργώντας με αφήγηση η πλοκή της οποίας χτίζεται σαν ιστός από τον οποίο δεν μπορείς εύκολα να ξεφύγεις, και που την ίδια στιγμή, με έναν διεστραμμένο τρόπο, το απολαμβάνεις.
Βαθμολογία 9/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Kerry Wilkinson
Μεταφραστής: Τριαδά Πηνελόπη
Εκδόσεις: Μάτι
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2018
Αρ. σελίδων: 416
ISBN: 978-618-5376-06-2