Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
3 Απριλίου 1990. Η µικρούλα Σάµι εξαφανίζεται από το σπίτι της στο Μάνσον του Κεντάκι – ένα γεγονός που συντρίβει την οικογένειά της και διχάζει τη βαθιά συντηρητική, θρησκευόµενη κοινωνία της πόλης. Είκοσι οκτώ χρόνια µετά, η Κιµ Λίρι, Αυστραλιανή φωτογράφος, πολιορκείται από έναν άγνωστο ο οποίος ανατρέπει όλα όσα ήξερε για τον εαυτό της, καθώς ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η µικρή Σάµι. Πόσο µακριά µπορεί να φτάσει η Κιµ για να ανακαλύψει την αλήθεια; Αναζητώντας απαντήσεις, επιστρέφει στην αποµακρυσµένη πόλη όπου µεγάλωσε η Σάµι για να αντιµετωπίσει τα φαντάσµατα της παιδικής της ηλικίας. Ωστόσο, όσο πιο βαθιά ψάχνει, τόσο περισσότερα κρυµµένα µυστικά ανακαλύπτει για την οικογένεια της Σάµι… και τόσο περισσότερο πλησιάζει στο ανείπωτο τραύµα του σκοτεινού και διεστραµµένου παρελθόντος της.
Το συγκλονιστικό λογοτεχνικό ντεµπούτο του Αυστραλού πολυβραβευµένου σεναριογράφου Christian White, που µεταφράστηκε σε περισσότερες από δέκα γλώσσες και έγινε αµέσως µπεστ σέλερ.
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ, που αιχµαλωτίζει τον αναγνώστη, από τις πρώτες κιόλας σελίδες, σε ένα αναπάντεχο παιχνίδι ανάµεσα στο παρόν και το παρελθόν. 

Προσωπική άποψη:
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι συγγραφείς από την Αυστραλία κάνουν το λογοτεχνικό τους ντεμπούτο, με τα βιβλία πολλών εξ αυτών να εκδίδονται και στη χώρα μας, γεγονός που με ευχαριστεί ιδιαίτερα, καθώς θεωρώ πως στην ήπειρο αυτή υπάρχει πολύ καλό υλικό που αξίζει να έχει ανάλογη προβολή και εύρος κυκλοφορία με το αμερικάνικο ή με το αγγλικό -ή και με το σκανδιναβικό, αν περιορίσουμε το είδος στο αστυνομικό. Ο Christian White, σεναριογράφος στο επάγγελμα με πολλές διακρίσεις και βραβεία στο βιογραφικό του, κάνει το πέρασμά του και στη λογοτεχνία και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Προσφέροντας στους αναγνώστες ένα δυνατό μυθιστόρημα που τον αιχμαλωτίζει από τις πρώτες κιόλας σελίδες και τον κρατά καθηλωμένο μέχρι τέλους.

Η ιστορία μας ξεκινά στα μέσα του 1990, όπου ένα μικρό κορίτσι, η Σάμι, που ζει μαζί με την οικογένειά της στο Μάνσον του Κεντάκι, εξαφανίζεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες χωρίς ν' αφήσει το παραμικρό ίχνος πίσω της. Παρά τις έρευνες, κανένα στοιχείο δεν μαρτυρά τι μπορεί να έχει συμβεί, με την οικογένεια της μικρής να βυθίζεται στο πένθος, ενώ η βαθιά συντηρητική κοινωνία μέσα στην οποία ζουν, σοκάρεται και διχάζεται. Είκοσι οχτώ ολόκληρα χρόνια μετά, την Αυστραλιανή φωτογράφος Κιµ Λίρι πλησιάζει ένας άντρας που έρχεται να ανατρέψει την μέχρι τότε ήσυχη και τακτοποιημένη ζωή της, αφού ισχυρίζεται πως η Κιμ είναι το ίδιο πρόσωπο με εκείνο το κορίτσι που εξαφανίστηκε τόσα χρόνια πριν. Φυσικά, η Κιμ δεν μπορεί να υποκριθεί πως τίποτα δεν συμβαίνει, κι έτσι παίρνει την απόφαση να επισκεφτεί τον τόπο που έγινε το κακό, αναζητώντας στοιχεία για την Σάμι και την οικογένειά της, όμως έρχεται αντιμέτωπη με πολλά περισσότερα απ' όσα πίστευε.

Ο White επιλέγει να χρησιμοποιήσει την τεχνική της αμφίδρομης αφήγησης, με τα κεφάλαια να εναλάσσονται ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν. Έτσι, μοιάζει σαν να έχουμε δύο διαφορετικές ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα σε αντίθετους χρόνους, με τη μία να κατευθύνεται προς τα μπροστά και την άλλη προς τα πίσω, ώστε να φτάσουν κάποια στιγμή στο σημείο εκείνο όπου θα συναντηθούν και θα αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια. Η τεχνική αυτή έχει ένα καλό κι ένα κακό! Αν χρησιμοποιηθεί μέσα στα σωστά πλαίσια, μπορεί να συμβάλλει στο χτίσιμο μιας συγκλονιστικής αφήγησης της οποίας η ένταση ολοένα και θα κορυφώνεται μέχρι να φτάσει στο απόγειό της. Από την άλλη, όμως, ελοχεύει ο κίνδυνος της χρονικής και αφηγηματικής ασυνέπειας, μα και της κακής σύνδεσης των δύο παραμέτρων της ιστορίας, έτσι που τελικά όχι μόνο να μην βγαίνει κανένα απολύτως νόημα, αλλά να γκρεμίζεται η όποια προσπάθεια. Ευτυχώς, ο White και το μυθιστόρημά του ανήκουν στην πρώτη περίπτωση, με τον ίδιο να έχει διατηρήσει τις απόλυτες ισορροπίες.

Ο ρυθμός είναι απόλυτα σταθερός, η ροή της αφήγησης τόσο καλά δομημένη που σε κανένα απολύτως σημείο δεν αισθάνεσαι πως υπάρχει έστω και το απειροελάχιστο κενό που θα μπορούσε να σε κάνει να αμφιβάλλεις ή να αμφισβητείς τα όσα διαβάζεις, ενώ ακροβατεί με άκρως ενδιαφέρουσα προσέγγιση ανάμεσα στο κοινωνικό δράμα, το κλασσικό αστυνομικό και το θρίλερ μυστηρίου, με τις μικρές πινελιές που χαρακτηρίζουν το κάθε είδος από αυτά να έρχονται για να συμπληρώσουν το άλλο δημιουργώντας, εν τέλει, ένα βιβλίο που αποτελεί μία κατηγορία μόνο του. Ειδικά το τελευταίο θαρρώ πως είναι εξαιρετικά σημαντικό, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια έχουν εκδοθεί δεκάδες βιβλία που ο βασικός τους άξονας έχει να κάνει με την εξαφάνιση ενός παιδιού, όμως, στην προκειμένη περίπτωση, ο συγγραφέας παίρνει μια σχεδόν τετριμμένη ιδέα και την μεταμορφώνει σε κάτι νέο.

Με γραφή αρκετά απλή, αλλά έντονα κινηματογραφική παράλληλα, με μια αδιάκοπη ροή που κινείται σε δύο χρόνους και δύο συχνότητες μα σε μία ένταση, που όλο και κορυφώνεται, μας προσφέρει ένα αστυνομικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις η δραματουργία του οποίου είναι εξαιρετική και κάνει το στομάχι μας να σφίγγεται. Πολύ ενδιαφέροντες χαρακτήρες, με πολύ ωραία χημεία μεταξύ τους κι εξαιρετικά καλοδουλεμένοι ακόμα και στις πιο μικρές τους λεπτομέρειες, τοποθετημένοι στον πυρήνα μιας ιδιαίτερα σκοτεινής ιστορίας που στα σημεία της γίνεται και ευφυέστατα τρομακτική, όχι μέσω φτηνών τρικς όπως είθισται σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις, αλλά με την μαεστρία που διαθέτει μονάχα όποιος γνωρίζει ποιος είναι και που βαδίζει. Άλλο ένα ντεμπούτο, λοιπόν, από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, που έκλεψε τις εντυπώσεις, κι ένας ακόμα συγγραφέας που πιστεύω πως μελλοντικά θα μπει στη λίστα των εξαιρετικά αγαπημένων μου.
Βαθμολογία 9,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Christian White
Μεταφραστής: Ηλιόπουλος Αλέξανδρος
Εκδόσεις: Ελληνικά Γράμματα
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2019
Αρ. σελίδων: 416
ISBN: 978-960-19-0757-4