"Μανιφέστο απατεώνων" του Colson Whitehead

1971
Η Νέα Υόρκη βουλιάζει στα σκουπίδια και την εγκληματικότητα. Ο πόλεμος μεταξύ συμμοριών και αστυνομίας μαίνεται άγριος στους δρόμους. Η πόλη οδεύει σταθερά προς τη χρεοκοπία. Μέσα στον ζόφο της εποχής, ο πρώην μικροαπατεώνας Ρέι Κάρνεϊ προσπαθεί να κρατήσει το προφίλ του χαμηλό και την επιχείρησή του μακριά από μπελάδες. Τα επερχόμενα γεγονότα ωστόσο θα διαψεύσουν κάθε του προσδοκία…
Μετά το Μπέρδεμα στο Χάρλεμ, o βραβευμένος με δύο βραβεία Pulitzer Colson Whitehead επιστρέφει με ένα αναπάντεχα διασκεδαστικό μυθιστόρημα, συμπληρώνοντας αριστοτεχνικά την «Τριλογία του Χάρλεμ». Το Μανιφέστο απατεώνων αποτελεί το γλαφυρό πορτρέτο μιας οικογένειας και μιας μητρόπολης στο χείλος του χάους και της καταστροφής. Στις σελίδες του ζωντανεύουν η πολυτάραχη μα ακαταμάχητη δεκαετία του 1970 αλλά και μια Νέα Υόρκη που δονείται επικίνδυνα από διαφθορά, συγκρούσεις και ωμή βία.
Ένα αιχμηρό μυθιστόρημα, ξέχειλο από ζωή, χιούμορ, ένταση και ευφυΐα, που έχει ήδη συναρπάσει το παγκόσμιο κοινό και σίγουρα θα καταγραφεί ως μία από τις σπουδαιότερες λογοτεχνικές περιγραφές μιας εποχής και μιας πόλης.

"Το παιδικό ψυχόσωμα. Οδοί, συμβόλαια, προορισμοί" του Αθανάσιου Αλεξανδρίδη

Ψυχόσωμα, ένας νεολογισμός που προτείνω για να αποδείξω με μια συμπαγή λέξη ότι τίποτε δεν χωρίζει το σώμα από την ψυχή. Ένας τρόπος για να τονίσω γλωσσικά τη μονιστική πεποίθησή μου ως προς τη φύση της ψυχοσωματικής ενότητας. Για να πω ότι σε οντολογικό επίπεδο δεν υπάρχει παρά το βιολογικό σώμα που μέρος του προβάλλεται ως χωριστή οντότητα και το αποκαλούμε ψυχή. Για να παραδεχθώ ότι στον άνθρωπο, από την έναρξη των διαδικασιών σκέψης σχετικά με το «είναι» του μέχρι σήμερα, του είναι αδύνατο να βιώνει διαρκώς την υπόστασή του με όρους σωματικής περατότητας. Για τον λόγο αυτό δημιούργησε το θεολογικό και φιλοσοφικό τέχνασμα του δυϊσμού. Χάρη σ’ αυτό μιλά ωσάν το σώμα και η ψυχή να είναι δύο φυσικές οντότητες, απαραίτητες για να μπορεί ο άνθρωπος να σκέφτεται ως να είναι αυτός που ελέγχει την υπόστασή του, ως να είναι ευρύτερος, άπειρος, ίσως και αθάνατος έναντι του περιορισμένου και θνητού σώματός του.

"Σαμψών" του Κυριάκου Μαργαρίτη

Παρίσι 1986. Μια νύχτα του χειμώνα δυο άντρες συναντιούνται σε ένα μπιστρό. Ο ένας είναι ο δημοσιογράφος Γιώργος Ηλιάδης. Ο άλλος είναι πολλοί. Ο δημοσιογράφος λέει: «Κύριε Σαμψών, η ζωή σας μέχρι τώρα υπήρξε πολυτάραχη και αμφιλεγόμενη. […] Ο ίδιος λαός σάς αποκάλεσε ήρωα αλλά και προδότη. Στη ζωή σας κυριαρχούν δύο κυρίως περίοδοι. Του ’55 και του ’74. Πιστεύετε ότι ο Σαμψών του ’74 αμαύρωσε τη δόξα του Σαμψών του ’55;»
Ο Σαμψών του ’86 απαντά το ’98, μιλώντας για τον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο: «Στη συνείδηση του κόσμου ο Νίκος ο Σαμψών παραμένει εκείνος που ήταν το 1955 και το 1963». Πόσοι είναι, λοιπόν, οι Σαμψών; Κυρίως: ποιοι είναι; Κοιτάξτε να δείτε: Αλλάξτε την κουβέντα αυτή και δεν είν’ ώρα / το μυστικό μου να σας πω, μα όσο μπορώ / να το φυλάξω πιο βαθιά. Γιατί μόνο φυλάγοντάς το / θα λυτρωθώ από τ’ άπρεπα δεσμά και τα δεινά μου.
Έτσι μίλησε ο ήρωας του Αισχύλου, ο Τιτάνας, με το όνομα του οποίου υπέγραψε μια προκήρυξη κάποτε κι ο Νίκος Σαμψών: ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ. Δεν ξέρω αν είναι σωστό (μάλλον όχι), αλλά οι ως άνω στίχοι μού θυμίζουν εκείνο το τραγούδι της Βουγιουκλάκη, που έχει ένα μυστικό κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη και ποτέ δεν θα το πει. Μπορεί να είναι ο μυστικός γάμος της με τον δημοσιογράφο Ηλιάδη κατά το 1982, που η μεγάλη σταρ τον αποκάλυψε το 1993 λέγοντας: «Σας την έσκασα».
Το ίδιο λογαριάζω να κάνω κι εγώ.

"Η μοναχοκόρη" της Guadalupe Nettel

Αλίνα, Λάουρα, Ντόρις. Τρεις σύγχρονες γυναίκες βιώνουν διαφορετικά τη μητρότητα. Το βιολογικό ένστικτο, οι οικογενειακές προσδοκίες, τα επαγγελματικά όνειρα και οι κοινωνικές επιταγές τις οδηγούν σε ετερόκλητες αποφάσεις. Σύλληψη, έκτρωση, στείρωση, αποβολή, γέννα: το γυναικείο σώμα γίνεται πεδίο αντικρουόμενων δυνάμεων ανάμεσα στην ελεύθερη επιλογή και την επιβεβλημένη απόφαση.
Η Guadalupe Nettel, που έχει εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας, καταγράφει τις αμέτρητες μορφές της μητρότητας, τις μάχες, τα δράματα, καθώς και τους τρόπους που μαθαίνουμε τελικά να αγαπάμε.
Ένα έντονα φορτισμένο μυθιστόρημα για το τι σημαίνει οικογένεια σήμερα, γραμμένο με συγκινητική τρυφερότητα και ανθρωπιά.

"είμαι ο ίδιος μια αντίφαση… Οι ομιλίες κατά την αποδοχή του βραβείου Nobel" του Γιώργου Σεφέρη

H παρούσα έκδοση περιλαμβάνει τις δύο εμβληματικές ομιλίες του Γιώργου Σεφέρη με αφορμή την απονομή του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, σε τρείς γλώσσες. Tα δύο αυτά κείμενα επιβεβαιώνουν το άσβεστο πνευματικό πάθος του ποιητή για τον Τόπο, τη Γλώσσα και τη ζωντανή Παράδοση.
This edition includes the two landmark speeches of Giorgos Seferis on the occasion of the award of the Nobel Prize for Literature, in three languages. These two texts confirm the poetʹs unquenchable intellectual passion for his Land, his Language and living Tradition.
La présente édition comprend les deux discours emblématiques de Giorgos Seferis à l' occasion de l' attribution du prix Nobel de littérature, en trois langues. Ces deux textes confirment la passion intellectuelle inextinguible du poète pour la Terre, la Langue et la Tradition vivante.

"Η μπάλα" του Αλέξη Κυριτσόπουλου

Ένα μακρινό καλοκαίρι, ένα νησί-φυλακή, οι εξόριστοι και οι παράξενες διακοπές της συζύγου του διοικητή Μενέλαου Καρατάδε. Ένα οικογενειακό πορτραίτο που θα ολοκληρωθεί με αντάλλαγμα… μια μπάλα.
Μια αληθινή ιστορία ειπωμένη πριν πολλά χρόνια αναδύεται στο φως -και στο χαρτί- με τη συγκινητική χρωματική ευαισθησία και σχεδιαστική ενάργεια του Αλέξη Κυριτσόπουλου. Μια διαχρονική ιστορία για μικρούς και μεγάλους για την δύναμη της φαντασία και της δημιουργίας.
Ένα μικρό κομψοτέχνημα για το αδάμαστο της ανθρώπινης ψυχής.