Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Eνα καλοκαίρι. Ένας ξένος. Ένας δολοφόνος.
Εκείνο το καλοκαίρι συνέβησαν δύο άσχημα γεγονότα: Ένας άγνωστος αφίχθη και παράλληλα, εξαφανίστηκε το πρώτο κορίτσι. Στον απόηχο του εγκλήματος που συγκλόνισε τη μικρή κοινότητα, η Φελέσιτι φαίνεται πως ήξερε περισσότερα από όσα άφησε να εννοηθούν. Όμως, δεκαέξι χρόνια μετά, η ζωή της γκρεμίζεται ξανά, όταν ένα δεύτερο κορίτσι εξαφανίζεται από τη γενέτειρά της.
Τώρα, η Φελέσιτι πρέπει να επιστρέψει και να αντιμετωπίσει την αλήθεια, σχετικά με το τι συνέβη τότε. Μόνο εκείνη κρατάει τις απαντήσεις και είναι πιο τρομαχτικές από όσο θα μπορούσε κανείς να φανταστεί.
Ο καύσωνας επέστρεψε. Το ίδιο και ο δολοφόνος.
Προσωπική άποψη:
Η Κατερίνα Ντάιαμοντ είναι μια συγγραφέας που "γνώρισα" για πρώτη φορά κάπου το 2016, όταν βρέθηκε στα χέρια μου το πρώτο βιβλίο της σειράς της με γενικό τίτλο, "DS Imogen Grey". Από τότε μέχρι σήμερα, άλλοι πέντε τίτλοι έχουν συμπληρώσει τη σειρά αυτή, ενώ πριν από έναν χρόνο εξέδωσε το πρώτο της αυτόνομο μυθιστόρημα, το "The heatwave", που πρόσφατα κυκλοφόρησε στη χώρα μας από τις εκδόσεις Υδροπλάνο. Πιστή στην αγάπη της για τα ψυχολογικά θρίλερ, λοιπόν, η συγγραφέας έχει δημιουργήσει μια ιστορία γεμάτη σκοτεινά μυστικά, ένα αιματοβαμμένο παρελθόν, έναν κύκλο βίας κι αίματος που επαναλαμβάνεται, μα και τη δίψα για απαντήσεις και λύτρωση, για το καλοκαίρι εκείνο που αν και συνέβη πριν δεξαέξι χρόνια, δεν σβήστηκε ποτέ μέσα απ' τις ψυχές όσων το έζησαν.
Η Φελέσιτι ήταν παιδί ακόμα όταν εκείνο το καλοκαίρι, μια φρικτή τραγωδία σημάδεψε τον τόπο της -γιατί η εξαφάνιση ενός ανθρώπου, μόνο ως τραγωδία μπορεί να χαρακτηριστεί και όχι μόνο για τον ίδιο. Όμως, δεν ήταν μόνο εκείνος που σημαδεύτηκε, αλλά και η ίδια, που φαίνεται πως γνώριζε περισσότερα πράγματα απ' όσα άφησε να εννοηθούν. Τόσα χρόνια μετά δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει όσα συνέβησαν δεκαέξι χρόνια πριν, και όταν μαθαίνει πως ένα ακόμα κορίτσι εξαφανίστηκε στο ίδιο μέρος, ξέρει πολύ καλά πως κάτι πρέπει να κάνει -κι ας έχει φύγει η ίδια μακριά από εκεί κι ας έχει φτιάξει τη δική της οικογένεια-, γιατί ο δολοφόνος έχει επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος για να συνεχίσει το έργο του, κι αν κάποιος μπορεί να τον σταματήσει, είναι μόνο εκείνη.
Το "The Heatwave" είναι ένα μυθιστόρημα που δεν έχει πολύ γρήγορο ρυθμό. Παίρνει τον χρόνο του και αφήνει και τις εξελίξεις και τους ανθρώπους μέσα στην ιστορία του, να κάνουν ακριβώς το ίδιο, να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν και τελικά να φτάσουν στην πλήρη ωρίμανσή τους ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, τότε που όλα τα στοιχεία μπαίνουν στη θέση τους, αποκαλύπτοντας ολόκληρη την αλήθεια, χωρίς περιστροφές και άλλα μυστικά ή ψέματα. Και υπό άλλες συνθήκες, αυτός ο αφηγηματικός ρυθμός μπορεί να μας ενοχλούσε, όχι όμως στην προκειμένη περίπτωση και σίγουρα όχι εφόσον ισχύουν όλα όσα προανέφερα. Γιατί υπάρχουν κάποιες φορές που η ένταση δεν δημιουργείται μόνο κάτω από την πίεση του χρόνου, αλλά και υπό του βάρους της ζύμωσης της πραγματικότητας.
Κατά κύριο λόγο, η συγγραφέας έχει χτίσει όλη την πλοκή της γύρω από τη Φελέσιτι. Αυτή είναι που βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των εξελίξεων, μα και αυτή είναι ο πυρήνας της ιστορίας, τόσο στο παρελθοντικό της κομμάτι όσο και σε αυτό που διαδραματίζεται στο παρελθόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μας προσφέρεται μια εξαιρετική ψυχογραφική προσέγγιση της ίδιας, και παρά που δεν είναι πολλά τα στοιχεία που μας δίνονται ώστε να φτάσουμε σε ασφαλή συμπεράσματα σε σχέση με το τι έχει συμβεί πραγματικά, παρασυρόμαστε και την ακολουθούμε ακόμα και στα πιο σκοτεινά μονοπάτια της μνήμης, του συνειδητού και του ασυνείδητού της, αλλά και στην κόντρα όλων αυτών με την πραγματικότητα, το παρελθόν, το παρόν και το πιθανό μέλλον.
Ακόμα και η ίδια η αφήγηση, όμως, είναι μοιρασμένη ανάμεσα στο παρελθόν και στο σήμερα, κι αν και είναι στο τρίτο πρόσωπο μάς επιτρέπει στο ένα του μέρος να έχουμε την οπτική της Τζασμίν και του τι συνέβη τότε, και στο άλλο μέρος την οπτική της Φελέσιτι και του τι συμβαίνει τώρα. Δυο αφηγήσεις παράλληλες, που φαινομενικά δεν συγκλίνουν κάπου, μέχρι να φτάσουμε στο τέλος της διαδρομής, όπου οι δυο τους θα συναντηθούν και τότε όλα αρχίζουν να βγάζουν απόλυτο νόημα κι εμείς να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα της κατάστασης και μάλιστα, σε δύο χρόνους, που αν και κυμαίνονται σε διαφορετικά πλαίσια, έχουν περισσότερα κοινά σημεία απ' όσα παρατηρεί αρχικά κανείς.
Όσο περισσότερο πλησιάζουμε προς το τέλος της ιστορίας, και κατ' επέκτασιν στην κορύφωση αυτής, τόσο αυξάνεται ο ρυθμός και η έντασή της, με την προαναφερόμενη ηρεμία να χάνεται σταδιακά, οδηγούμενοι σε ένα φινάλε συγκλονιστικό, που μας ταράζει και που είμαι βέβαιοι πως οι περισσότεροι ούτε καν θα το είχαν σκεφτεί -ή και αν τους είχε περάσει απ' το μυαλό, το πιθανότερο είναι πως όσο γρήγορα συνέβη αυτό, ακόμα πιο γρήγορα το απέρριψαν. Εν κατακλείδι, δεν ξέρω αν το βιβλίο αυτό είναι για όλους, σίγουρα όμως είναι για όλους εκείνους που ξέρουν ν' απολαμβάνουν μια καλή ιστορία, ακόμα κι αν η δυναμική της είναι φαινομενικά χαμηλότερης έντασης, και αποκομίζουν απ' αυτήν τα καλύτερα στοιχεία που έχει να τους δώσει -και πιστέψτε με, δεν είναι λίγα.
Βαθμολογία 9/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Κατερίνα Ντάιαμοντ
Εκδόσεις: Υδροπλάνο
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2021
Αρ. σελίδων: 404
ISBN: 978-618-5556-10-5
Eνα καλοκαίρι. Ένας ξένος. Ένας δολοφόνος.
Εκείνο το καλοκαίρι συνέβησαν δύο άσχημα γεγονότα: Ένας άγνωστος αφίχθη και παράλληλα, εξαφανίστηκε το πρώτο κορίτσι. Στον απόηχο του εγκλήματος που συγκλόνισε τη μικρή κοινότητα, η Φελέσιτι φαίνεται πως ήξερε περισσότερα από όσα άφησε να εννοηθούν. Όμως, δεκαέξι χρόνια μετά, η ζωή της γκρεμίζεται ξανά, όταν ένα δεύτερο κορίτσι εξαφανίζεται από τη γενέτειρά της.
Τώρα, η Φελέσιτι πρέπει να επιστρέψει και να αντιμετωπίσει την αλήθεια, σχετικά με το τι συνέβη τότε. Μόνο εκείνη κρατάει τις απαντήσεις και είναι πιο τρομαχτικές από όσο θα μπορούσε κανείς να φανταστεί.
Ο καύσωνας επέστρεψε. Το ίδιο και ο δολοφόνος.
Προσωπική άποψη:
Η Κατερίνα Ντάιαμοντ είναι μια συγγραφέας που "γνώρισα" για πρώτη φορά κάπου το 2016, όταν βρέθηκε στα χέρια μου το πρώτο βιβλίο της σειράς της με γενικό τίτλο, "DS Imogen Grey". Από τότε μέχρι σήμερα, άλλοι πέντε τίτλοι έχουν συμπληρώσει τη σειρά αυτή, ενώ πριν από έναν χρόνο εξέδωσε το πρώτο της αυτόνομο μυθιστόρημα, το "The heatwave", που πρόσφατα κυκλοφόρησε στη χώρα μας από τις εκδόσεις Υδροπλάνο. Πιστή στην αγάπη της για τα ψυχολογικά θρίλερ, λοιπόν, η συγγραφέας έχει δημιουργήσει μια ιστορία γεμάτη σκοτεινά μυστικά, ένα αιματοβαμμένο παρελθόν, έναν κύκλο βίας κι αίματος που επαναλαμβάνεται, μα και τη δίψα για απαντήσεις και λύτρωση, για το καλοκαίρι εκείνο που αν και συνέβη πριν δεξαέξι χρόνια, δεν σβήστηκε ποτέ μέσα απ' τις ψυχές όσων το έζησαν.
Η Φελέσιτι ήταν παιδί ακόμα όταν εκείνο το καλοκαίρι, μια φρικτή τραγωδία σημάδεψε τον τόπο της -γιατί η εξαφάνιση ενός ανθρώπου, μόνο ως τραγωδία μπορεί να χαρακτηριστεί και όχι μόνο για τον ίδιο. Όμως, δεν ήταν μόνο εκείνος που σημαδεύτηκε, αλλά και η ίδια, που φαίνεται πως γνώριζε περισσότερα πράγματα απ' όσα άφησε να εννοηθούν. Τόσα χρόνια μετά δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει όσα συνέβησαν δεκαέξι χρόνια πριν, και όταν μαθαίνει πως ένα ακόμα κορίτσι εξαφανίστηκε στο ίδιο μέρος, ξέρει πολύ καλά πως κάτι πρέπει να κάνει -κι ας έχει φύγει η ίδια μακριά από εκεί κι ας έχει φτιάξει τη δική της οικογένεια-, γιατί ο δολοφόνος έχει επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος για να συνεχίσει το έργο του, κι αν κάποιος μπορεί να τον σταματήσει, είναι μόνο εκείνη.
Το "The Heatwave" είναι ένα μυθιστόρημα που δεν έχει πολύ γρήγορο ρυθμό. Παίρνει τον χρόνο του και αφήνει και τις εξελίξεις και τους ανθρώπους μέσα στην ιστορία του, να κάνουν ακριβώς το ίδιο, να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν και τελικά να φτάσουν στην πλήρη ωρίμανσή τους ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, τότε που όλα τα στοιχεία μπαίνουν στη θέση τους, αποκαλύπτοντας ολόκληρη την αλήθεια, χωρίς περιστροφές και άλλα μυστικά ή ψέματα. Και υπό άλλες συνθήκες, αυτός ο αφηγηματικός ρυθμός μπορεί να μας ενοχλούσε, όχι όμως στην προκειμένη περίπτωση και σίγουρα όχι εφόσον ισχύουν όλα όσα προανέφερα. Γιατί υπάρχουν κάποιες φορές που η ένταση δεν δημιουργείται μόνο κάτω από την πίεση του χρόνου, αλλά και υπό του βάρους της ζύμωσης της πραγματικότητας.
Κατά κύριο λόγο, η συγγραφέας έχει χτίσει όλη την πλοκή της γύρω από τη Φελέσιτι. Αυτή είναι που βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των εξελίξεων, μα και αυτή είναι ο πυρήνας της ιστορίας, τόσο στο παρελθοντικό της κομμάτι όσο και σε αυτό που διαδραματίζεται στο παρελθόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μας προσφέρεται μια εξαιρετική ψυχογραφική προσέγγιση της ίδιας, και παρά που δεν είναι πολλά τα στοιχεία που μας δίνονται ώστε να φτάσουμε σε ασφαλή συμπεράσματα σε σχέση με το τι έχει συμβεί πραγματικά, παρασυρόμαστε και την ακολουθούμε ακόμα και στα πιο σκοτεινά μονοπάτια της μνήμης, του συνειδητού και του ασυνείδητού της, αλλά και στην κόντρα όλων αυτών με την πραγματικότητα, το παρελθόν, το παρόν και το πιθανό μέλλον.
Ακόμα και η ίδια η αφήγηση, όμως, είναι μοιρασμένη ανάμεσα στο παρελθόν και στο σήμερα, κι αν και είναι στο τρίτο πρόσωπο μάς επιτρέπει στο ένα του μέρος να έχουμε την οπτική της Τζασμίν και του τι συνέβη τότε, και στο άλλο μέρος την οπτική της Φελέσιτι και του τι συμβαίνει τώρα. Δυο αφηγήσεις παράλληλες, που φαινομενικά δεν συγκλίνουν κάπου, μέχρι να φτάσουμε στο τέλος της διαδρομής, όπου οι δυο τους θα συναντηθούν και τότε όλα αρχίζουν να βγάζουν απόλυτο νόημα κι εμείς να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα της κατάστασης και μάλιστα, σε δύο χρόνους, που αν και κυμαίνονται σε διαφορετικά πλαίσια, έχουν περισσότερα κοινά σημεία απ' όσα παρατηρεί αρχικά κανείς.
Όσο περισσότερο πλησιάζουμε προς το τέλος της ιστορίας, και κατ' επέκτασιν στην κορύφωση αυτής, τόσο αυξάνεται ο ρυθμός και η έντασή της, με την προαναφερόμενη ηρεμία να χάνεται σταδιακά, οδηγούμενοι σε ένα φινάλε συγκλονιστικό, που μας ταράζει και που είμαι βέβαιοι πως οι περισσότεροι ούτε καν θα το είχαν σκεφτεί -ή και αν τους είχε περάσει απ' το μυαλό, το πιθανότερο είναι πως όσο γρήγορα συνέβη αυτό, ακόμα πιο γρήγορα το απέρριψαν. Εν κατακλείδι, δεν ξέρω αν το βιβλίο αυτό είναι για όλους, σίγουρα όμως είναι για όλους εκείνους που ξέρουν ν' απολαμβάνουν μια καλή ιστορία, ακόμα κι αν η δυναμική της είναι φαινομενικά χαμηλότερης έντασης, και αποκομίζουν απ' αυτήν τα καλύτερα στοιχεία που έχει να τους δώσει -και πιστέψτε με, δεν είναι λίγα.
Βαθμολογία 9/10
Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Κατερίνα Ντάιαμοντ
Εκδόσεις: Υδροπλάνο
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2021
Αρ. σελίδων: 404
ISBN: 978-618-5556-10-5
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου